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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorGallardo Herrera, Milton Eduardo-
dc.creatorGuerrero Fabara, María Gabriela-
dc.date.accessioned2016-10-26T21:41:18Z-
dc.date.available2016-10-26T21:41:18Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationGuerrero Fabara, M. G. (2016). Plan de negocios para la creación de un gimnasio para mujeres en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2016-140-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/5753-
dc.descriptionOver the last decades women have reached higher levels in many aspects, education being one of them. Thanks to academic preparation, women have achieved high positions within society and have taken great responsibilities, as well. For instance, being the President of their countries. For these reasons, high management positions require more skills than just knowledge. These skills can be self-confidence, vitality, self-appearance and strong presence. Also, it is important to mention that women share different roles as managers, mothers and wives. Considering the above, this project seeks to satisfy sporting, beauty and nutritional needs, all in one place, thus customers can save and optimize their valuable time. This space is Beauty Gym, an exclusive gym where women can enjoy from added value services like spa and coffee shop. In Quito, there is not an exclusive gym made for women with additional benefits within the same space, inside a comfortable-modern and save place. This a different fitness center because women can share good times with their colleagues, friends and family instead of uncomfortable moments usual from typical gyms. The business plan presented is focused on creating an exclusive gym for women in Quito with additional services included in one package: hairdresser and cafeteria service with modern, comfortable and save infrastructure. This is a different place, compared to a typical gym, where women will be satisfied in health, beauty, nutrition and also will share good times with colleagues, friends and family. After ending the market research, which was based on surveys and a quantitative method, the target market for Beauty Gym resulted in people who live and/or work in middle to high-class residential areas from Quito and its valleys. Connected with these surveys, Van Westendrop Model was applied for pricing strategy, giving a result in a monthly membership of USD 210 for each customer.en
dc.description.abstractCon el transcurso de los años la mujer ha evolucionado en varios aspectos, la educación es uno de ellos porque gracias a la preparación académica ha logrado ocupar cargos importantes en la sociedad. Los cargos gerenciales demandan de otros factores a más del conocimiento, habilidades y competencias, seguridad en sí misma, imagen y presencia. Cabe recalcar también que comparte los roles de: ejecutiva, madre y esposa. Considerando lo antes mencionado, este proyecto busca satisfacer las necesidades enfocadas en el deporte, la belleza y la nutrición, en un mismo lugar, optimizando así el ahorro de tiempo. El plan de negocio que se presenta, está enfocado en la creación de un gimnasio exclusivo para mujeres en la ciudad de Quito con servicios adicionales incluidos en un mismo paquete: peluquería y cafetería, con infraestructura moderna, confortable y segura. Se trata de un lugar diferente comparado con un gimnasio típico en donde la mujer quedará satisfecha en cuanto a salud, belleza, nutrición, además compartirá buenos momentos con sus colegas, amigas y familiares. De acuerdo a la investigación de mercado, el mercado potencial está compuesto por 7.004 mujeres del segmento A y B, siendo A el segmento alto y B el segmento medio alto, que trabajan y/o viven en sectores reconocidos de la ciudad de Quito y el Valle de Tumbaco, de acuerdo a la administración Eugenio Espejo. Este resultado equivale al 76 por cientoes_ES
dc.format.extent33 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2016es_ES
dc.rightsclosedAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPLANEACIÓN EMPRESARIALes_ES
dc.subjectINVESTIGACIÓN DE MERCADOSes_ES
dc.subjectGIMNASIOSes_ES
dc.subjectQUITO-ECUADORes_ES
dc.titlePlan de negocios para la creación de un gimnasio para mujeres en la ciudad de Quitoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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