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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorAlcívar Bernal, José Ricardo-
dc.creatorCoello Neacato, Galo Rafael-
dc.date.accessioned2015-05-19T06:03:48Z-
dc.date.available2015-05-19T06:03:48Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationCoello Neacato, G. R. (2009). Propuesta para la implementación de un seguro de accidentes de tránsito SOAT en el Ecuador. (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TAB-2009-35-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/526-
dc.descriptionThe insurance appears with the necessity of looking for a type of economic protection, the Chinese merchants ventured to transport their goods, installing them in flimsy crafts that descended for the big currents of the continental rivers to avoid the ruin of them, prepared them so each boat contained each merchant's part, applying the basic service of the insurance. If a craft shipwrecked, the lost one affected to a small part of the goods of each one. Latin America inherited the contract of sure perfectly established and the constitution of company insurance companies went almost simultaneously to its birth, according to data of the Swiss center of Formation Insurance company of Switzerland; these companies settled down in 1789 in Mexico; 1795 in Cuba; 1796 in Argentina, 1808 in Brazil 1895 in Peru and in 1886 in the Ecuador. The first indication of control of the environment of the insurance in our country constituted the Ordinance Legislative, published in the Official Registration N° 1105 of November 18 1909 in the one that prepared that all national company or foreigner that I will negotiate in the Ecuador name a manager or representative.en
dc.description.abstractEl seguro aparece con la necesidad de buscar un tipo de protección económica, los comerciantes chinos se aventuraban a transportar sus mercancías, instalándolas en endebles embarcaciones que descendían por las corrientes grandes de los ríos continentales para evitar la ruina de ellos, las disponían de modo que cada barca contuviera una parte de cada comerciante, aplicando el servicio básico del seguro. Si una embarcación naufragará, la perdida afectada a una pequeña parte de los bienes de cada uno. América Latina heredó el contrato de seguro perfectamente establecido y la constitución de empresas aseguradoras fue casi simultáneamente a su nacimiento, según datos del centro Suizo de Formación Aseguradora de Suiza; estas compañías se establecieron en 1789 en México; 1795 en Cuba; 1796 en Argentina, 1808 en Brasil 1895 en Perú y en 1886 en el Ecuador…es_ES
dc.format.extent109 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2009es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCOMPAÑIAS DE SEGUROSes_ES
dc.subjectSEGUROS-ASPECTOS JURÍDICOSes_ES
dc.subjectSEGUROS DE TRANSPORTEes_ES
dc.subjectSOAT-ECUADORes_ES
dc.titlePropuesta para la implementación de un seguro de accidentes de tránsito SOAT en el Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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