Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4839
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorPadilla Espinoza, Irma del Carmen-
dc.creatorMorejón Luna, Syndell Andrea-
dc.date.accessioned2016-05-04T16:47:03Z-
dc.date.available2016-05-04T16:47:03Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationMorejón Luna, S. A. (2016). Plan de negocio para la creación de una empresa dedicada a la producción y comercialización de enjuague bucal con extracto de arrayán en la ciudad de Quito, para la exportación al mercado francés (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2016-37-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4839-
dc.descriptionFirst of all, the business plan is about exporting and selling of mouthwash which name is SHIMI, it has a natural extract that callsarrayán, so it helps people with dental issues because has benefits of dental hygiene as oropharyngeal diseases. According to experts, it is a natural product that has contained antimicrobial properties which gives benefits to keep a good oral health. In addition, natural products have to consume with responsibility, people should not use them in excess because they have secondary effects although they do not reduce its effectiveness. In fact, this documents shows value information that supports the market research and the environmental analysis, in particular, France. Moreover, it tries to measure the business viability for selling to another country. In fact, Ecuador has agricultural biodiversity and botany; however, it has not had any exploration but the main idea is developing the industrialization. Also, Ecuador is one of Latin America that exports products as commodities without offering value goods. Eventually, natural products are positioned in the market as goods of confidence, yet the inadequate treatment of transformation might produce negative effects. To conclude, this product uses arrayán that has curative effects, and the company is going to export its product to France.en
dc.description.abstractEn el presente documento se determina el plan de negocio para la exportación y comercialización del Enjuague Bucal SHIMI (boca limpia), con base del extracto de arrayán, en lo que se relaciona a las bondades del producto podemos citar la efectividad en el tratamiento para las enfermedades bucofaríngeas porque presenta sustancias como los alcaloides, flavonoides, taninos y saponinas...es_ES
dc.format.extent55 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2016.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectPRODUCCIÓN INDUSTRIALes_ES
dc.subjectPRODUCTOS PARA EL CUIDADO PERSONALes_ES
dc.subjectHIGIENE BUCALes_ES
dc.subjectARRAYÁNes_ES
dc.subjectEXPORTACIONESes_ES
dc.subjectFRANCIAes_ES
dc.titlePlan de negocio para la creación de una empresa dedicada a la producción y comercialización de enjuague bucal con extracto de arrayán en la ciudad de Quito, para la exportación al mercado francéses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TINI-2016-37.pdf1,4 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.