Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4500
Tipo de material : bachelorThesis
Título : Aplicación de diseño integral en la propuesta de una logopedia didáctica para el Centro Terapéutico DUPI; que facilite la comunicación entre los niños con problemas de lenguaje oral de 4 a 6 años y sus padres
Autor : Muñoz Monroy, Francisco Javier
Tutor : Cortina Bruzón, Edubal
Palabras clave : LOGOPEDIA;TRASTORNOS DEL LENGUAJE;MATERIAL DIDÁCTICO
Fecha de publicación : 2015
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2015
Citación : Muñoz Monroy, F. J. (2015). Aplicación de diseño integral en la propuesta de una logopedia didáctica para el Centro Terapéutico DUPI; que facilite la comunicación entre los niños con problemas de lenguaje oral de 4 a 6 años y sus padres (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : En el presente trabajo de titulación se muestra como el diseño integral ayuda el desarrollo de la capacidad de los niños para comunicarse...
Descripción : In this paper titration it is shown as integrated design helps the development of ability to communicate of children The main objective of the research is the development of training materials which will facilitate the cognitive ability of children that allows them to indicate their needs speech therapy using the material. The thesis is divided into six chapters: Chapter 1 “Therapeutic Center DUPI” background, objectives, services and teaching methodology. Chapter 2 analyzes the spoken language, the functions it performs, language development in the early years of life, education and speech of children.Chapter 3 focuses on the investigation of integral design techniques that allow the creation of the proposed teaching assistant. Chapter 4 used methodological aspects that diagnose the current situation, determine the parameters and define the population affected by the problem. Chapter 5 presents the new teaching material for the DUPI to facilitate communication of the communication of children of 4-6 years with their parents and teachers. Chapter 6 gives an overview of the various proposed techniques and the most relevant results obtained in the thesis. For the development of the thesis methodological issues raised by E. Burdeck that divides the research methodology emphasizes four stages: 1) identify problems, 2) describe and use the design as a tool integrated solution, run the final alternative, 4) present the data collected and analyzed. By implementing the teaching materials “My Journal walk” to pedagogical activities DUPI, favorable results are projected onto the optimal learning of oral communication achieving greater cognitive development, articulation of words and a correct reception of the message delivered by the teacher and parents.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4500
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Diseño Gráfico e Industrial

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TDGI-2015-17.pdf2,63 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.