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Tipo de material : masterThesis
Título : Planeación estratégica de la comunicación del sistema de educación a distancia de la Universidad Tecnológica Equinoccial-campus Quito con el fin de fortalecer los vínculos con sus públicos
Autor : Céspedes Pardo, Blanca Cecilia
Tutor : Monteverde Sevilla, María Belén
Palabras clave : COMUNICACIÓN ORGANIZACIONAL;PLANIFICACIÓN ESTRATÉGICA;EDUCACIÓN A DISTANCIA;UNIVERSIDAD TECNOLÓGICA EQUINOCCIAL
Fecha de publicación : 2015
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2015
Citación : Céspedes Pardo, B. C. (2015). Planeación estratégica de la comunicación del sistema de educación a distancia de la Universidad Tecnológica Equinoccial-campus Quito con el fin de fortalecer los vínculos con sus públicos (Tesis de maestría). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El Sistema de educación a distancia SED de la Universidad Tecnológica Equinoccial, nació de la necesidad de brindar un servicio educativo de tercer nivel, con la misma calidad que se lo brinda en modalidad presencial a las personas; que, por diferentes motivos, no pueden asistir en un horario regular…
Descripción : System of Distance Education (SED) of Universidad Tecnológica Equinoccial, was born of the need to provide an education to tertiary level, with the same quality as it provides people in attendance modality; who for various reasons, they can not attend on a regular schedule. From 2012 the National Assembly of Ecuador approved the Higher Education Act (LOES), it contains articles that repealing the competitive advantages of the system. From this event, Universidad Tecnológica Equinoccial, on the premise of meeting the new regulations imposed by the Council on Higher Education made changes in the structure of the University. One decision that was taken to the SED was close careers who offered the title of technologist; including the Petroleum Technology. This career, by its form and price, which was higher monetary income referred to the SED. This decision left the SED with careers that exist in other universities. Before the changes, the Distance Education System has suffered deterioration in the relationship with its various audiences; it is more evident with the procedure. This is reflected; in low levels of belonging both students and academic staff. From the results obtained and after an analysis of such a strategic communications plan that seeks to strengthen the links between internal public and the SED is designed. With this, optimization and strengthening internal relationships through communication and motivational strategies that generate belonged to students, administrators, tutors and coordinators proposed. This will promote a positive image, not only within the institution also with external agents.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4355
Aparece en las colecciones: Maestría en Dirección de Comunicación Empresarial e Institucional

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