Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4033
Tipo de material : bachelorThesis
Título : Service management bajo normas ITIL (Information Technology Infrastructure Library) para una empresa de producción alimenticia
Autor : Acosta Izquierdo, Esteban Javier
Andrade Cruz, Ricardo Andrés
Tutor : Luna Sevilla, Carlos Javier
Palabras clave : INDUSTRIA ALIMENTARIA;CIENCIA Y TECNOLOGÍA;SECTOR SERVICIOS;TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN
Fecha de publicación : 2009
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2009
Citación : Matovelle Zea, D. B. (2015). Mejoramiento de la gestión de cambios de los sistemas informáticos en el Ministerio de Finanzas del Ecuador aplicando el proceso de gestión de cambios de ITIL (Tesis de maestría). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : Este Trabajo de Titulación contiene un esquema con actividades y funciones que deberían realizarse como parte de la Implementación del Service Management en Ferrero del Ecuador bajo normas de Information Technology Infrastructure Library…
Descripción : This Titration Work contains a scheme with activities and functions that should be carried out as part of the Implementation of Service Management in Ferrero of Ecuador under the Information Technology Infrastructure Library standards. In general, it could be applied to any food production industry. Based on the definitions and scope of the COBIT Objectives and the ITIL Standards, this framework or methodology, backed by best practices in public and private business sectors, under structured organization schemes, will be a practical guide for the Management of the Services in the Area of Information Technologies, where the Support and Delivery of Services to the users must be efficiently fulfilled, trying to optimize the resources used for them. A cost-benefit analysis was carried out to determine the convenience of implementation within the company, which when realized will produce short and medium term benefits such as improvement of service administration, minimization of problem solving times, efficient use of resources in the assistance to the internal customer of the company, control and scalability of incidents, control of changes and management of versions of the applications all this with the purpose of contributing significantly to the fulfillment of the objectives of the company.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4033
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Sistemas de Computación e Informática

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TIS-2009-08(S).pdfTESIS A TEXTO COMPLETO434,39 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons