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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorCampana Velarde, Felipe Alberto-
dc.creatorZapata Segovia, María José-
dc.date.accessioned2015-09-24T02:11:40Z-
dc.date.available2015-09-24T02:11:40Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationZapata Segovia, M. J. (2011). Creación de un restaurante con ambiente rústico de comida típica ecuatoriana, utilizando materia prima semi-orgánica (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TLG-2011-05-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/3291-
dc.descriptionThe percentage of people in favor of healthy food and the defense of the culture and traditions in Ecuador have increased in the last years. The purpose of this project is the creation of a restaurant of typical Ecuadorian food, to enhance de national flavors and the native products of the country. Where the raw material used for the preparation of the menu will be produced in the same establishment; without the utilization of agricultural inputs such as pesticides and chemical fertilizers that adversely affect the environment and living beings in general. The marketing research demonstrate that the company is focused on families and groups of people from middle class to upper middle class who like establishments outside the capital city, surrounded with beautiful landscape and recreation. That’s why, the vision of the company is to create in the future plus a restaurant; a tourist destination with lodging and entertainment services… The percentage of people in favor of healthy food and the defense of the culture and traditions in Ecuador have increased in the last years. The purpose of this project is the creation of a restaurant of typical Ecuadorian food, to enhance de national flavors and the native products of the country. Where the raw material used for the preparation of the menu will be produced in the same establishment; without the utilization of agricultural inputs such as pesticides and chemical fertilizers that adversely affect the environment and living beings in general. The marketing research demonstrate that the company is focused on families and groups of people from middle class to upper middle class who like establishments outside the capital city, surrounded with beautiful landscape and recreation. That’s why, the vision of the company is to create in the future plus a restaurant; a tourist destination with lodging and entertainment services…en
dc.description.abstractEl porcentaje de personas a favor de la comida sana y a la defensa de las culturas y tradiciones en Ecuador ha aumentado en los últimos años. Este proyecto se enfoca en la creación de un restaurante de comida típica, para destacar los sabores nacionales ecuatorianos, en donde la materia prima utilizada para la realización de la carta será producida en el mismo establecimiento; sin la utilización de pesticidas, químicos o fertilizantes que afecten negativamente el medio ambiente y a los seres vivos en general. A través de la investigación de mercado se estableció que la empresa está dirigida a familias y grupos de personas de clase media a media-alta que les gustan establecimientos fuera de la ciudad capital, rodeados de paisajes y distracciones. Por lo que la visión de la empresa es crear en un futuro, además de un establecimiento de alimentos y bebidas; un destino turístico con servicio de hospedaje y entretenimiento…es_ES
dc.format.extent148 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2011.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCREACIÓN RESTAURANTEes_ES
dc.subjectCOMIDA TÍPICAes_ES
dc.subjectMATERIA PRIMAes_ES
dc.subjectASPECTO FINANCIEROes_ES
dc.titleCreación de un restaurante con ambiente rústico de comida típica ecuatoriana, utilizando materia prima semi-orgánicaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Gastronomía

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