Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2644
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorCarreño Pozo, Yolanda Eugenia-
dc.creatorFernández Pérez, Nicolás-
dc.date.accessioned2015-09-10T20:10:45Z-
dc.date.available2015-09-10T20:10:45Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationFernández Pérez, N. (2011). Diseño de una sala multifuncional para producciones audiovisuales con sistema de monitoreo 5.1. (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TISA-2011-14-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2644-
dc.descriptionWith the standardization of the DVD and more recently the Blue-Ray, and with the launching of new encoding formats 5.1 Surround and Dolby Digital (AC-3), DTS and the Sony SDDS, the cinematographic productions and musical sound with 5.1 Surround became commercial and more accessible to the public, so that the demand for this technology had a global growth, thereby creating the industry of Home Theater or Home cinema, which tried to implement the same visual and hearing experience, which was only achieved in the cinemas, to the comfortable space at home, without having to spend a lot of money or be a privileged individual. Needles to say, that the systems of multichannel audio surround have a bright future and there is still a lot to do for the world of entertainment and audiovisual production, as for example the AUDIO 3D (Holophonics), which, it should be clarified, is not the same as Surround Sound 5.1 but they are closely related. In the final analysis, the key to sound production multichannel is how to make an effective use of the Surround speakers and Subwoofer in order to create a product with a maximum value of virtual entertainment.en
dc.description.abstractCon la estandarización del DVD y más recientemente del Blue Ray, y con el lanzamiento de nuevos formatos de codificación 5.1 Surround como el Dolby Digital AC 3, el DTS y el Sony SDDS, las producciones cinematográficas y musicales con sonido...es_ES
dc.format.extent90 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2011es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPRODUCCIÓN AUDIOVISUALes_ES
dc.subjectSALA MULTIFUNCIONALes_ES
dc.subjectCALIBRACIÓN SISTEMAes_ES
dc.subjectFORMATO SONIDOSes_ES
dc.titleDiseño de una sala multifuncional para producciones audiovisuales con sistema de monitoreo 5.1es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería de Sonido y Acústica

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TISA-2011-14(S).pdfTESIS A TEXTO COMPLETO1,55 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons