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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorBahamonde Zúñiga, Liza Antonieta-
dc.creatorHidrobo Lapuerta, Andrea Stefanie-
dc.date.accessioned2015-09-04T13:49:32Z-
dc.date.available2015-09-04T13:49:32Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationHidrobo Lapuerta, A. S. (2014). Propuesta de un plan de comunicación interna para el centro comercial artesanal Quitus con el fin de fortalecer la relación entre comcuma, la administración, co-propietarios y arrendatarios (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TCC-2014-10-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2362-
dc.descriptionThis academic work of investigation was developed with the aim of knowing the real situation of the internal communication of Centro Comercial Artesanal Quitus and to propose an Internal Plan of Communication to strengthen the relationship with their internal public and to build a sense of belonging. In this document there is an investigation about corporative communication and what is related to internal communication, which are: types of communication, tools, publics, corporative identity, corporative image and corporative culture. Moreover, it also has a theoretical investigation about social and Andean culture that helps me to focus on possible solutions for communicational problems that Centro Comercial Artesanal Quitus has. On the other hand, there is also a field research, which was done around the place where the commercial center is located. For this investigation was taken into account the internal public, and the use of surveys that serve to recognize the communicational problems. In addition, interviews to experts and the observation technique was used. Finally, an offer of an Internal Plan of Communication for Centro Comercial Artesanal Quitus was done in order to build a sense of belonging because of the number of owners, lessees, internal staff and founders that the commercial center has. What is more, another objective is to strengthen the relationship between the internal public using strategies and actions that have the same original concept of the commercial center.en
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación se desarrolló con el objetivo de realizar un diagnóstico de la comunicación interna del Centro Comercial Artesanal Quitus y proponer un Plan de Comunicación Interna para fortalecer la relación de su público interno y generar un sentido de pertenencia. El documento consta de investigación sobre comunicación corporativa y lo relacionado a comunicación interna como son: tipos de comunicación, herramientas, públicos, identidad corporativa, imagen corporativa y cultura corporativa. También se realizó investigación teórica sobre la cultura social y la cultura andina para enfocar posibles soluciones a los problemas de comunicación existentes en el Centro Comercial...es_ES
dc.format.extent148 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2014es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCOMUNICACIÓN ORGANIZACIONALes_ES
dc.subjectCOMUNICACIÓN EMPRESARIALes_ES
dc.subjectCOMUNICACIÓN INTERNAes_ES
dc.subjectRELACIONES PÚBLICASes_ES
dc.titlePropuesta de un plan de comunicación interna para el centro comercial artesanal Quitus con el fin de fortalecer la relación entre comcuma, la administración, co-propietarios y arrendatarioses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Comunicación Corporativa

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