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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorAldás Benavides, Ana María-
dc.creatorSuárez García, Telémaco Andrés-
dc.date.accessioned2015-07-09T22:40:46Z-
dc.date.available2015-07-09T22:40:46Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationSuárez García, T. A. (2014). Plan de negocios de una empresa de perfumes personalizados en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIM-2014-17-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2215-
dc.descriptionThe present research focuses on the structuring of the marketing mix of the VOC Therapeutic Center, a necessary tool for the expansion of the center south of the city of Quito. The first chapter of the study defines the parameters of the research giving order and sense to the process of raising and processing information through the research methodology, the basis for achieving the proposed objectives. The second chapter analyzes the service offered by the center, determining the conditions, parameters, characteristics and attributes of the therapeutic service, and evaluating the micro and macro environment in which the institution is currently carrying out its activities, Opportunities, threats, strengths and weaknesses with which the organization counts, resulting in the SWOT matrix that at its crossroads generates the solution alternative "Design of a specialized marketing mix for the expansion and growth of the center." Once the solution to the problem faced by the VOC Therapeutic Center is established, in the third chapter the 4 p's and c's are structured, whose interaction is fundamental for the development of the business, considering both the perspective of the center and the patient in the market of the South of the city of Quito. Through the structuring of the marketing mix, the package of services offered by the VOC Therapeutic Center has been specialized and expanded, increasing the benefits and the level of reach of therapeutic treatments, which is complemented by the price adjusted to the socioeconomic needs of the Population of the south of the city of Quito. Completing the marketing mix is the distribution refriéndose to the location of the center, the same that will be strategically located in the sector El Recreo, a place of high competition where several educational centers converge. The communication (promotion and publicity) will be based on periodic visits to schools and schools in the area complemented with internet advertising and social networks to progressively attract a significant number of patients to the center. Keywords: Marketing mix, Location, Market, Price, Communication.en
dc.description.abstractImagina un laboratorio de perfumes abierto al público, imagina exaltar tus sentidos y aprender el arte de preparar perfumes, imagina un lugar en el que personas sublimes y trabajadores apasionados se juntas para crear perfumes. Afortunadamente Thelab existe y ha sido desarrollado en Ecuador, ha tomado conocimientos adquiridos en la Universidad de las Américas para tener sus puertas abiertas al público. Analizando las importaciones y exportaciones del país podemos observar que existe una demanda insatisfecha en el área de venta de perfumes. Las cifras de importaciones del 2008 informan que se importó cerca de 32 millones de dólares en perfumes. En ese año el gobierno ecuatoriano impone restricciones a las importaciones de perfumes con 20% de arancel más el 12% del IVA al ser considerado un bien de lujo. Como consecuencia en el 2009 las importaciones decayeron a 17 millones de dólares y desde ese entonces se mantuvieron constante hasta llegar al 2011 con 19 millones de dólares en perfumes. (World Trade Organization, 2012) De otro lado, la tendencia hacia el cuidado personal y a verse bien ha tomado fuerza en todos los ecuatorianos. Grandes empresas como Avon, Yanbal, Ésika, Oriflame, entre otras, han crecido a un ritmo acelerado en los últimos tres años, estas compañías invirtieron en el 2009 $14 millones de dólares para producir cosméticos. (Hoy, 2011)es_ES
dc.format.extent263 pes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2014es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPLANEACIÓN EMPRESARIALes_ES
dc.subjectPERFUMESes_ES
dc.subjectPRODUCTOS PERSONALIZADOSes_ES
dc.subjectQUITO-ECUADORes_ES
dc.titlePlan de negocios de una empresa de perfumes personalizados en la ciudad de Quitoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Marketing

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