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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la cría y comercialización de mariposas para adornos vivos en la ciudad de Quito
Autor : Suasnavas Jiménez, Jessica Esmeralda
Tutor : Serrano Monge, Esteban Alberto
Palabras clave : COMERCIALIZACIÓN;PRODUCCIÓN;PLAN DE NEGOCIO;MICROEMPRESA
Fecha de publicación : 2011
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2011
Citación : Suasnavas Jímenez, J. E. (2011). Plan de negocios para la cria y comercialización de mariposas para adornos vivos en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El presente proyecto consiste en el desarrollo de un plan de negocios para la Cría y Comercialización de Mariposas para adornos vivos, en el que se investigó y analizó el micro y macro entorno del producto. El Biocomercio, es una idea que abre alternativas, que invitan a emprendedores comprometidos con el ambiente, a incursionar en negocios comunes en algunos países, pero novedosos y extraño para otros. Así como en nuestro país, en ciertas celebraciones para resaltar la emoción del momento se suelta globos o palomas, en otros se sueltan mariposas como augurio de abundancia y suerte, por lo que la empresa se caracterizara por ofrecer un producto diferenciado, destacando originalidad y además dando un toque mágico a todo tipo de evento. A través de la Investigación de mercados se determino que al 96 por ciento de los encuestados de las edades entre 18 y 40 años, de clase media, alta les gustaría adquirir mariposas como adornos vivos en sus eventos sociales, con esto se estableció que el producto es de agrado para la mayoría de personas...
Descripción : This project consists of a development of a business plan for the Butterfly Breeding and Commercialization in living ornaments. The micro and macro environment of the product were investigated and analyzed. Biocommerce is an idea that increases alternatives and entices committed environment entrepreneurs to venture in standard business in some countries but innovative and strange in others. Just as in our country, in certain celebrations, to highlight the emotion of the moment, releasing balloons or pigeons, others released butterflies as an omen of abundance and luck. For this reason, the company is known for offering a differentiated product, emphasizing originality and also giving a magical touch to any occasion. Based on market research, it was determined that 96% of respondents aged between 18 and 40 years old of upper-middle class would like to purchase butterflies in living ornaments as decorations in their social events. With this, it was determined that the product has a high degree of acceptance. Were also established strategies, actions, controls, consumer profile, design, price, and distribution channels needed to launch a successful product that allows the company to position itself in the minds of consumers in the city of Quito. Sales for each year were projected based on decorative environment estimation. The flowers were used as a reference on the target market research. That is, capturing what is considered upper middle class consumes in Quito, 17113 floral arrangements. Of that, 2% of butterflies ornaments in the first year in all scenarios. Considering a 77% increase in sold units for the second year in the expected scenario, a 99% in the optimistic, a 47% in the pessimistic in the same year, and projecting a rise in the coming years. Finally, it was determined that the project is profitable because the site chosen, Pas expected, there is no leverage, the NPV is $ 4,461.12 and the IRR is 16.93%
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2193
Aparece en las colecciones: Ingeniería Comercial

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