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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorBosovsky Favre, Guillermo-
dc.creatorDomínguez Pérez, María Verónica-
dc.creatorGuevara Tolorza, Roberto-
dc.date.accessioned2015-06-27T16:32:34Z-
dc.date.available2015-06-27T16:32:34Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationDomínguez Pérez, M. V.; Guevara Tolorza, R. (2012). La realidad de la comunicación en las organizaciones del Ecuador y el impacto estratégico del DIRCOM en el mundo empresarial (Tesis de maestría). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TMDCEI-2012-01-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2089-
dc.descriptionThe purpose of this study is to present a Strategic Communication Plan for the University of the Americas (UDLA) to achieve the objectives set in relation to the context investigated in Ecuador. This work includes an assessment of the business impact of Dircom trends within this reality. The development of the communication plan is to give the main shaft to create understanding and awareness of the importance of Dircom and its inclusive involvement in the business world. Achieving this goal is relevant and goes to address the lack of understanding that exists in Ecuador on Dircom. The UDLA has corresponded to these new needs of the country with the proper profile proposal Dircom, structured in the international master and is a competitiveness resource to provide the strategic direction of organizations. The figure of Dircom, as a manager of communications and corporate image, Is a new figure that brings socio-economic development of Ecuador. The transformation process in the country requires this kind of professional that complements and enhances traditional management communication to foster a business impact timely. The most important conclusion is the opportunity for Ecuador, their organizations, and professionals UDLA graduates, and professionals and specialists responsible for vital areas of the organizations to have a new professional Dircom, to provide strategic value, general and versatile in the resolution of situations and challenges in the new economy, which requires a continued interest to improve, update and maintain their skills.en
dc.description.abstractEl propósito de este trabajo es la presentación de un Plan Estratégico de Comunicación para la Universidad de las Américas UDLA para alcanzar los objetivos planteados en relación al contexto investigado en Ecuador…es_ES
dc.format.extent98 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2012es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCOMUNICACIÓN DE MASASes_ES
dc.subjectCOMUNICACIÓN POLÍTICAes_ES
dc.subjectPROCESO DE COMUNICACIÓNes_ES
dc.subjectMEDIOS DE COMUNICACIÓN Y ESTADOes_ES
dc.titleLa realidad de la comunicación en las organizaciones del Ecuador y el impacto estratégico del DIRCOM en el mundo empresariales_ES
dc.typemasterThesises_ES
Aparece en las colecciones: Maestría en Dirección de Comunicación Empresarial e Institucional

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