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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Investigación de Mercado para la Exportación de Té de Higo Orgánico producido en la ciudad de Quito al mercado Alemán
Autor : Pumagualli Llerena, María Fernanda
Tutor : Torres Beltrán, Luis María
Palabras clave : QUITO-ECUADOR;EXPORTACIÓN;INVESTIGACIÓN
Fecha de publicación : 2011
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2011
Citación : Pumagualli Llerena, M. F. (2011). Investigación de mercado para la exportación de te de higo orgánico producido en la ciudad de Quito al mercado alemán (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : La investigación de producción de té de higo de manera orgánica tiene como fin dar a conocer las ventajas comparativas que posee el Ecuador en cuanto a sus productos agrícolas. Además, enfatizar las propiedades o beneficios nutricionales que posee la planta de higo. El higo es una fruta ancestral del Ecuador, rica e importante fuente natural de energía, su consumo ha sido localmente y de forma casera, es decir a través de infusiones. Este proyecto de producción y exportación de té de higo surgió ante el reconocimiento de la demanda de té para el consumo doméstico en Europa y en especial la reciente demanda de productos elaborados de manera orgánica...
Descripción : The investigation of organic fig tea production has the purpose to rise of the comparative advantages of Ecuador in terms of their agricultural products. Furthermore, to emphasize the properties or nutritional benefits has the fig plant. The fig is an ancestral fruit of Ecuador, rich and important natural source of energy in both the fruit and its leaves, its consumption has been locally and home-made, that is through infusions. This project production and export of the fig tea appeared from the recognition of the tea demand for domestic consumption in Europe and in particular the recent demand for organically produced products. The first chapter discusses the productive capacity of fig in Ecuador, and analyzes the fig tea offer in the country. The diversity of regions suitable for growing organically fig is a comparative advantage in exporting the product. However they have not been exploited for the cultivation of this plant, neither for export on a large scale. Currently fig production is limited to home gardens and local consumption. The second chapter discusses the target market (Germany), consumer trends with a growing inclination towards healthy products. The demand for tea has been established as a new lifestyle and its use is for wellness, relaxation and detoxification of the body. We analyze the process for exporting tea fig from Ecuador and its requirements, and the process for the importation of products in Germany. Finally, the income for the fig tea to the German market should have strategic alliances with tea imports in Germany, the same as those responsible for placing the product through the megastores known in Germany at fair prices to the competition.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2038
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Ciencias Económicas y Administrativas Mención Negocios Internacionales

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