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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la producción y exportación de ajo picado al mercado internacional
Autor : Ruperti Otero, María Mercedes
Salazar Granja, Diego Andrés
Tutor : Durán Almeida, Patricio Rafael
Palabras clave : PRODUCCIÓN ALIMENTARIA;AJO;EXPORTACIONES
Fecha de publicación : 2011
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2011
Citación : Ruperti Otero, M. M.; Salazar Granja, D. A. (2011). Plan de negocios para la producción y exportación de ajo picado al mercado internacional (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : La exportación de ajo picado en conserva es una actividad relacionada con el sector de manufactura, el cual en Ecuador muestra una gran oportunidad de negocio pues registra un crecimiento del 10por ciento anual y una participación superior al 50por ciento del PIB local, sumado a un consumo per cápita de ajo en Brasil de 1.3 kg. a 1.5 kg. por habitante...
Descripción : The export of canned chopped garlic is an activity related to the manufacturing sector, which in Ecuador has a great opportunity for business is growing 10% a year and a share of over 50% of local GDP, combined with a consumption garlic per capita in Brazil than 1.3 kg. to 1.5 kg. per capita. HORTIEXPORT the company name, according to market intelligence has favorable conditions for export, since the product benefits from MFN tariff advantage (most favored nation), having to pay only income tax regulatory rule the country for compared with local industry, the proposal estimates an export of at least 5 containers under normal conditions, exposing three growth scenarios (Normal, Optimistic and Pessimistic) whose increased production is between 2 and 4 containers per year. The structure of the company generates 20 direct employment positions will be located in the city of Amaguaña and as a limited company will be composed of two donors. In the field of production, conservation, organic farming will be developed with presentations of 250 gr. in glass bottles packed in boxes of 10 kg, meeting all the standards required by Brazil. In matters of export, starting to be used for the process is 0711900000 for the other vegetables provisionally preserved under this code will be sent to Brazil the product of two trading partners AMAZON TRADING SA and PROSPER-WAY COM. IMPORT AND EXPORT LTD, companies responsible for marketing in the cities of Brazil and in the future be part of a marketing strategy Piggy Back.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1699
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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