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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorPiñeiros Mendoza, José Luis-
dc.creatorArellano Vallejo, Andrea del Pilar-
dc.date.accessioned2015-06-15T20:30:44Z-
dc.date.available2015-06-15T20:30:44Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationArellano Vallejo, A. P. (2014). Plan de negocios para la producción y comercialización de babaco orgánico en la provincia de Tungurahua - Ambato (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2014-24-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1445-
dc.descriptionThis business plan aims to create a company in charge of Production and Marketing of Organic Babaco in Ambato city, in the same contribute to local development, and create jobs, while presented as a good choice sought after by families of this city, as regards the protection of health and environment. The concept of organic produce goes to families targets social, medium-high and medium- high ambateña population strata which have begun to worry about their health care, so changing the way power by increasing their preference for consumption more wholesome and safe products as is the case of organic products. The industry of Other crops of Tropical and Subtropical Fruits in the last 8 years shows an average annual growth of 4.80%, currently 2013 indicates 5.89%. What may prove equally an increase in the creation of jobs, reflecting the growth and opportunity of entry of new competitors. The market research shows that there is a 44.09% have purchase intent, reflecting the implementation of the business plan is a good option in the city of Ambato. The organizational structure of the company will include the AGM, Manager, a group of outside consultants and four departments each in their respective bosses. The total investment required for the project is USD 108.836 distributed as follows: 28% (USD 30.186) with externally funded and 78% (USD 78.650) equity. The financial evaluation in normal scenario with leverage yields a Net Present Value - NPV of USD 87.203and an Internal Rate of Return - IRR of 26.23%, higher than the discount rate of 10.42%, which shows the feasibility of the business plan.en
dc.description.abstractEste plan de negocios tiene como objetivo la creación de una empresa encargada de la Producción y Comercialización de Babaco Orgánico en la ciudad de Ambato, la misma que contribuya al desarrollo local, genere fuentes de trabajo, a la vez que se presenta como una buena opción buscada por las familias de esta ciudad, en lo referente la protección de la salud y medio ambiente...es_ES
dc.format.extent269 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2014.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPRODUCCIÓN ALIMENTARIAes_ES
dc.subjectPRODUCTOS ORGÁNICOSes_ES
dc.subjectBABACOes_ES
dc.subjectAMBATO-ECUADORes_ES
dc.titlePlan de negocios para la producción y comercialización de babaco orgánico en la provincia de Tungurahua-Ambatoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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