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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la elaboración y comercialización de hamburguesas de avestruz empacadas al vacío en la ciudad de Quito
Autor : Hinostroza Mejía, Gabriela Fernanda
Tutor : Herrera Peña, Manuel María
Palabras clave : FÁBRICA;ELABORACIÓN;COMERCIALIZACIÓN;MERCADEO
Fecha de publicación : 2009
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2009.
Citación : Hinostroza Mejía, Gabriela Fernanda (2009) Plan de negocios para la elaboración y comercialización de hamburguesas de avestruz empacadas al vacío en la ciudad de Quito. Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas. UDLA. Quito. 198 p.
Resumen : El siguiente trabajo hace referencia al plan de negocio para la elaboración y comercialización de hamburguesas de avestruz empacadas al vació en la ciudad de Quito. Los negocios de comida lista para cocinar, tiene mucha acogida en la actualidad. El nuevo estilo de vida de los quiteños exige una mayor eficiencia debido a la falta de tiempo para preparar alimentos. Se realizó una investigación que se define en ocho capítulos: En el capítulo uno se analizan los aspectos generales del negocio, el origen de la propuesta y sus objetivos...
Descripción : This thesis refers to the business plan for the manufacturing and trading of ostrich burgers packed in vacuum for Quito market. Fast food businesses are very common nowadays. The new lifestyle of Quito habitants requires a higher efficiency due to lack of time to prepare food and meals. The investigation was defined in eight chapters: Chapter I discusses the general aspects of the business, the origin of the proposal and its objectives The macro and micro factors that influence directly and indirectly in the manufacture sector , food industry and the business of ostrich burgers packed in vacuum, especially with issues related to the Ecuadorian culture, socioeconomic classes, are discussed in Chapter 1I Chapter I11 focuses in the analysis of the market research to determine the needs and expectations of consumers of ostrich burgers, the perception of the product , consumer preferences and how to reach the target market. The company creation and the organizational environment are detailed in Chapter IV. It shows the rnission, vision, objectives, goals, the operative process and the physical structure needed. Trie marketing plan is settled in Chapter V, projected sales and price analysis. Tne financial evaluation is in Chapter VI, the analysis is based on financial assumptions that describe the structure of the capital investments, costs, expenses, working capital, and cash flow, analyzing the values of NPV and IRR in the optimistic, normal and pessimist scenes. identify the operative balance point and time recovery of the investment. Resulted in normal scene with debt NPV is $30,549.83 and the IRR is 65.73% in Chapter VII a contingency plan is presented for situations that may affect the development of the business with solutions for each one. In Chapter VIII are the conclusions and recommendations as result of the analysis and research of the business plan.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1379
Aparece en las colecciones: Ingeniería Comercial

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