Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1359
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorAguirre Idrovo, Renzo Xavier-
dc.creatorSánchez Villarreal, Andrea Estefanía-
dc.date.accessioned2015-06-14T00:08:09Z-
dc.date.available2015-06-14T00:08:09Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationSánchez Villarreal, A. E. (2013). Plan estratégico para la cadena de farmacias cruz azul perteneciente al grupo ecuafarmacias y asociados (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIM-2013-02-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1359-
dc.descriptionWe performed the present strategic plan of Farmacias Cruz Azul, belonging to the group Ecuafarmacias and Associates, currently open to business in the cities of Santo Domingo, Quevedo, Quinindé, Buena Fe, Valencia and El Carmen, with the finality of consolidating its position as market leaders in the before hand mention cities. This paper analyzes the group's growth with the opening of six new pharmacies. We began by analyzing the business hence the industry to which the business belongs, confirming that it is growing faster than GDP, which places it as an attractive industry for investment. A study of the macro and micro analysis through PETS, PORTER and value chain, has allowed us to identify strengths and weaknesses, thus offsetting the threats and take full advantage of opportunities presented by the market itself. Specific objectives were raised to be met during the development of the plan, detailing each of the tactics, policies, and resources for managers. Similarly, the best strategies are assessed to be employed by the strategic crossroads of strengths and weaknesses with opportunities and threats, supported EFI matrices and IE SPACE EFE resulting in the location in this matrix in quadrant III, a situation that should be maintained and preserved, for which market penetration strategies, market development and product development were outlined. When analyzed Competitive Profile Matrix, it was identified that Cruz Azul takes better advantage of critical success factors. The financial model allowed assessing the profitability of the project in time therefore proving very attractive as it will generate a growing profit margin, this result is based on the full implementation of the proposed strategies.en
dc.description.abstractSe realizó el presente plan estratégico de las Farmacias Cruz Azul, pertenecientes al grupo Ecuafarmacias y Asociados, presentes en las ciudades de Santo Domingo, Quevedo, Quinindé, Buena Fe, Valencia y El Carmen; con el fin de consolidarse como líderes del mercado en las ciudades antes mencionadas. El presente trabajo contempla el crecimiento del grupo con la apertura de seis nuevas farmacias. Se empezó por analizar la actividad económica o la industria a la que pertenece el negocio, confirmando que la misma crece más que el PIB nacional, lo cual la coloca como una industria atractiva para invertir. Se realizó un estudio del macro y microentorno a través del análisis PETS, PORTER y cadena de valor, lo cual permitió identificar fortalezas y debilidades, contrarrestar las amenazas y aprovechar las oportunidades que presenta el mercado...es_ES
dc.format.extent255 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2013es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPLANIFICACIÓN ESTRATÉGICAes_ES
dc.subjectANÁLISIS DE MERCADOes_ES
dc.subjectFARMACIAes_ES
dc.titlePlan estratégico para la cadena de farmacias cruz azul perteneciente al grupo ecuafarmacias y asociadoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Marketing

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TIM-2013-02.pdfTESIS A TEXTO COMPLETO14,47 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons