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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocio para la creación de una empresa especializada en CRM en el Distrito Metropolitano de Quito
Autor : Dávalos Dávalos, Juan Sebastián
Tutor : Herrera Peña, Manuel María
Palabras clave : PLAN DE NEGOCIO;ADMINISTRACIÓN;MERCADOTECNIA;PRODUCCIÓN
Fecha de publicación : 2013
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2013
Citación : Dávalos Dávalos, Juan Sebastián (2013). Plan de negocio para la creación de una empresa especializada en CRM en el Distrito Metropolitano de Quito. Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas. UDLA. Quito. 193 p.
Resumen : El presente plan de negocio tiene como objetivo comprobar la viabilidad de la creación de Client Managment, una empresa especializada en la implementación y asesoramiento de CRM para pequeñas y medianas empresas de la ciudad de Quito. La idea nace de la evolución que está teniendo el marketing en los últimos años, en los que ha pasado de ser simplemente transaccional a relacional, y la relación o vínculo que pueda tener con la empresa es más importante que la transacción que se realiza. La principal herramienta del marketing relacional es el CRM (Customer Relationship Management). La industria de otros servicios está en un constante crecimiento; en los últimos dos años alcanzó el 9 por ciento sobre años anteriores en los que creció en menor proporción, alcanzado a sobrepasar el PIB petrolero del país desde 2007...
Descripción : This plan aims to test the feasibility of the creation of Client Management, a company specializing in CRM implementation and consulting for small and medium enterprises in the city of Quito. The business idea is born from the evolution that is taking the marketing in recent years, going from simple transactional marketing to relationship marketing where the relationship or link you may have with the company is more important than the transaction that you make, as the main tool of relationship marketing CRM. The services industry is on a steady growth in the past two years was 9% for the other years that grew to a lesser extent, achieved exceed the country's oil GDP since 2007. The market was positive to the initiative by making public market research that 60% of companies would be willing to get this advice and the software, since many of them are paying enough attention to customer service and all benefits of giving good service along with a customer relationship. Client Managment used the strategy of Ansoff Matrix market development in which he says that with an existing product will seek new markets, following this strategy, the plan will be directed towards small and medium enterprises of the city of Quito still a market that does not has been taken into account by the majors. The company began its work with six people elected with a profile for each specific area for excellent performance. The plan's initial investment of $ 115,730 U.S. dollars, which will be covered with 60% ($ 69,438) loan to an annual rate of 11.5% and 40% ($ 46,292) will be remaining with equity. The financial evaluation in all scenarios indices were obtained that demonstrated the feasibility of the project with Van Tir positive and higher than the discount rate even in the pessimistic scenario.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1338
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Marketing

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