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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la creación de una empresa que brinde los servicios de asesoría de imagen deportiva y comunicación a entidades deportivas
Autor : Mantilla Charro, Gary Marcelo
Tutor : Vega Núñez, Francisco Javier
Palabras clave : ADMINISTRACIÓN DEPORTIVA;PLANEACIÓN EMPRESARIAL;FORMACIÓN DE EMPRESAS;MARKETING DEPORTIVO
Fecha de publicación : 2020
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2020
Citación : Mantilla, G. (2020). Plan de negocios para la creación de una empresa que brinde los servicios de asesoría de imagen deportiva y comunicación a entidades deportiva (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El presente proyecto busca analizar la viabilidad de la creación de una empresa que brinde los servicios de Asesoría de Imagen Deportiva y Comunicación a Entidades Deportivas...
Descripción : This project seeks to analyze the feasibility of creating a company that provides Sports Image Consulting and Communication services to Sports organizations. In the first chapter, we will observe the project's development based on PEST and PORTER analysis and identify the scenario in which the company will be developed and/or installed. It will be located in CIIU 4.0: M7020.01. Similarly, in the following chapters, qualitative (focus group and interviews) and quantitative (surveys) research methods were implemented to identify potential clients such as sports fields rentals, training schools, sports initiation schools, local and provincial football leagues, federations, sport event’s organizers, high-performance athletes, and others. As a result, we defined specific services that these organizations will require and considered different marketing strategies such as brand positioning, mix marketing (product, price, place, promotion), etc. Additionally, it studied the organization's operating system to develop an organizational structure. Finally, this study analyzed the financial plan, which allowed the understanding of the project's viability for a period of 5 years. This analysis covered capital structure, annual sales levels, cash flows, and NPV, IRR and the period of investment recovery.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/13202
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios y Marketing Deportivo

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