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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la expansión del local comercial meike a un nuevo punto de venta en la ciudad de Quito
Autor : Sánchez Pantoja, Elba Daniela
Tutor : Herrera Peña, Manuel María
Palabras clave : INFRAESTRUCTURA;MARKETING;PLANIFICACIÓN;ESTRATÉGICA
Fecha de publicación : 2012
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2012
Citación : Sánchez Pantoja, E. D. (2012). Plan de negocios para la expansión del local comercial meike a un nuevo punto de venta en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : MEIKE es un establecimiento ubicado en el Centro Comercial Aeropuerto en el norte de la ciudad de Quito que durante quince años se ha dedicado a la venta de prendas infantiles. El conocimiento del mercado y la rentabilidad del negocio motivan la apertura de una sucursal. El mercado objetivo son madres de familia entre 25 y 39 años, de estrato económico A, B y C+1, con niños menores de cinco años. Se elaboraron 371 encuestas para conocer preferencias y la percepción del establecimiento actual además de entrevistar a expertos respecto al posicionamiento de marcas y para conocer fortalezas, debilidades y el comportamiento de compra. La estrategia general de marketing para posicionar el nuevo punto de venta se enfocará en: variedad de prendas, tallas, calidad y servicio. El plan de operaciones detalla procesos y tiempos necesarios en el negocio...
Descripción : Meike is located at “Centro ComercialAeropuerto “in northern Quito. For fifteen years it has been dedicated to selling children's clothing, the market knowledge and business profitability have led to the idea of opening of a new branch. The target market are mothers between 25 and 39 years, economic status A, B and C +2, with children under five years of age. The overall marketing strategy to position the new outlet will focus on: a variety of brands, sizes, quality and service. The organizational structure is small. The General Manager will manage certain positions along with the Branch Manager and other employees to achieve sustained business growth. Decentralized decision making allows a partnership relationship between the company and people. Experts were interviewed about the brand positioning and conducted a focus group with current customers to find strengths, weaknesses and buying behavior. The financial analysis was performed at constant prices, to five years, in settings: normal, optimistic and pessimistic, with and without financing. The initial investment is US$ 49.415,96 (50, 59% equity and 49, 41 % credit to five years term, annual rate of 9.33%, monthly payments). Prices are based on: competition cost and demand. The 4304 of clients per year projection and equivalent to $ 151.256,97 in local sales are from year 2009. For the pessimistic scenario it was considered a 6% increase between 2007 and 2008, for the normal scenario, 9% (average 2009- 2010) and, for the optimistic scenario, 12% for the year increased sales (2011). A NPV of $ 32.069,18 and an IRR of 42% in normal scenario levered reflect financial viability.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1313
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Marketing

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