Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1211
Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de titulación para la producción y comercialización de carteras y bolsos de tela con mano de obra del centro de rehabilitación de mujeres de Quito
Autor : Veloz Vásconez, Hilda Fernanda
Tutor : González Benítez, Iván Fernando
Palabras clave : PRODUCCIÓN;ADMINISTRACIÓN;MERCADO;COMERCIALIZACIÓN
Fecha de publicación : 2011
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2011.
Citación : González Bravo, Azucena Kruskaya (2011). Plan de titulación para la producción y comercialización de carteras y bolsos de tela con mano de obra del centro de rehabilitación de mujeres de Quito. Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas. UDLA. Quito. 167 p.
Resumen : La producción de cuyes en Ecuador tiene una alta concentración entre los pequeños productores agropecuarios, especialmente de la serranía, constituyéndose una actividad productiva complementaria de las familias campesinas, utilizada como parte de su dieta alimentaria y como fuente de ingresos de la economía familiar. La compañía a establecerse será una sociedad limitada unipersonal, dedicada a la comercialización de cuyes semi-cocidos empacados al vacío en la ciudad de Loja, con el fin de satisfacer la demanda local de productos con altos estándares de higiene y calidad.
Descripción : The business plan aims to implant the company Bolsos Maki Minkay Cía. Ltda., in the production and marketing of handbags and purses, with labor from the Women's Rehabilitation Centre of Quito prioritizing social responsibility to generate development opportunities within the prison, helping the inmates and their families. Handbags and purses will be manufactured with raw materials and inputs for quality of several models, classes, types, colors and sizes available, according to the collection of the season following a trend of fashion and style, meeting the tastes and preferences of teens and women because is the most widely used supplement. The business target will be teens and women between 15 and 29 years old of middle and upper-middle class, that find items more suited to their age, their dress and roles that they play. The management team will consist of a General Manager, Supervisor of Design Development, Sales, Network Logistics, Quality Inspector, Accountant, and Seller that will have the knowledge, skills and attitudes to perform the activities assigned. The business analysis will be performed for the first five years. To implement the project, the initial investment is $ 36,639.18, which will be financed with equity from shareholders and bank loan debt will take place five years with monthly payments at a rate of lending by the Central Bank of Ecuador 9.54% and fixed payments of principal and interest. The Net Present Value is 42 731USD and Internal Rate of Return of 23%, with a discount rate of 9.89%. Sales in the first year will be 9600 handbags and purses with 13. 50% growth in sales and average price of 28 USD The project is feasible due to obtaining a positive net present value and internal rate of return higher than the rate of interest.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1211
Aparece en las colecciones: Ingeniería Comercial

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TIC-2011-27.pdfTESIS A TEXTO COMPLETO4,35 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons