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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la producción y exportación de collares artesanales ecuatorianos en la ciudad de Toronto, Canadá
Autor : Pérez Urbina, Lizeth Alejandra
Tutor : Luna Benavides, Edmundo Raúl
Palabras clave : PRODUCCIÓN INDUSTRIAL;INDUSTRIA MANUFACTURERA;ARTESANÍA;JOYERÍA;COLLARES;EXPORTACIONES;CANADÁ
Fecha de publicación : 2019
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2019
Citación : Pérez Urbina, L. A. (2019). Plan de negocios para la producción y exportación de collares artesanales ecuatorianos en la ciudad de Toronto, Canadá (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El Plan de negocios para la producción y exportación de collares artesanales ecuatorianos en la ciudad de Toronto, Canadá es un proyecto que tiene por finalidad satisfacer la necesidad de poseer un accesorio hipoalergénico por medio de la adquisición de artículos de bisutería de origen artesanal ecuatoriano en la ciudad de Toronto, Canadá...
Descripción : The Business plan for the production and exportation of Ecuadorian artisan necklaces in Toronto, Canadá is a project whose purpose is to satisfy the need to possess a hypoallergenic accessory by means of the acquisition of articles of costume jewelery of origin artisanal crafts in the city of Toronto. This will be carried out through the creation of the company Apu Origins Ecuador, which will have production and commercialization of ecuadorian handmade necklaces of the same name. The organization will combine the classic artisan necklaces with technology that allows them to become hypoallergenic. The project aims to analyze the viability, profitability and commercialization of Ecuadorian handcrafted necklaces exported to the Canadian market, specifically the Torontian. To fulfill the proposed objective, analyzes of the external environments of the market (Pest and Porter) were carried out, in order to determine threats and opportunities in it. Additionally, a market study was carried out to determine the patterns of consumption and disposition of the clients to be able to propose a valid value proposal for the product. To be able to elaborate the marketing strategy, the product, the price, the place and the promotion were analyzed, same factors that are adjusted to the conditions to carry out the operation. While, within the philosophy and organizational structure, have been defined schemes of how the organization will be formed. Finally, the financial analysis was where it was determined that the proposed investment for the project is profitable. Deducing its feasibility.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/11466
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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