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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorHerrera Peña, Manuel María-
dc.creatorSánchez Segovia, Dina Elizabeth-
dc.date.accessioned2019-04-27T17:25:20Z-
dc.date.available2019-04-27T17:25:20Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationSánchez Segovia, D. E. (2015). Plan de mejoramiento de la empresa Didi store, ubicada en la ciudad de Latacunga, Ecuador (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2015-49-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10919-
dc.descriptionDidi store is an Ecuadorian company (clothing company) focused on import variety garments and marketing to the retail. It is located in the heart of the city Latacunga-Ecuador and its legal representative is Norma Patricia Segovia Villavicencio. The idea of the formation of Didi improvement plan store is coming from the results of an analysis, which we perceived that the company worked through empirical processes showing issues in Strategic Management, marketing, financial and human resources. We determined as principal strengths the client services and the close relationship that remains, the best product quality which is reflected in the rotation of inventory (95 days), which is the recommended period for the presentation of new collections. Externally, it is observed that one of the most important opportunities is the use of airlines services in Latacunga because they are (10 percent) cheaper in relation to Quito and the trade agreements with Europe that will satisfy the interest of the consumer to be imported into the country; and as a threat the creation of new barriers to the importation of garments, the growing consumer interest in things made in the country with lowest prices. Through market researches, it was determined that acceptance by consumers despite changing trends still approval the consumption of imported garments in (67 percent); while existing customers show (71 percent) of satisfaction. Interview Expert shows that can be carried out improvements in the administrative areas, a reduction of logistics costs and an increase in utility by sales to the wholesale. All the objectives are concentrating on the reduction of costs of the imported product and the increase on sales by improving, having an increase of utility, profitability and the customer satisfaction. Enforcement strategies were applied as: forward integration, backward integration, market penetration, product development and related diversification. The financial assessment shows a scenario with leverage, a net present value of $35.697,18 and an internal rate of return of (66,88 percent), about the opportunity cost of (19.7 percent). The analyses of results confirm the capacity of the project and show the company a future steady growth through the use and implementation of the plan of improvement can be achieved.en
dc.description.abstractDidi store es una empresa ecuatoriana dedicada a la importación y comercialización al por menor de prendas de vestir. Está ubicada en el centro de la ciudad de Latacunga y su representante legal es la señora Norma Patricia Segovia Villavicencio. La idea de un plan de mejoramiento para Didi store surge de los resultados de un diagnóstico, que evidenciaron que la empresa funciona empíricamente, lo que genera problemas en la administración estratégica, marketing, recursos humanos y financieros. Como principales fortalezas se cuentan: el servicio al cliente y la relación con el cliente, la calidad óptima del producto y la rotación de inventario (95 días), que se encuentra en el rango recomendable para el lanzamiento de nuevas colecciones. De manera externa se observan como oportunidades: el uso de los servicios aéreos en Latacunga (10 por ciento más económicos respecto a los de la ciudad de Quito), y los acuerdos comerciales con Europa que satisfacen el interés del consumidor; mientras que como amenaza principal, están las restricciones y aranceles a la importación de prendas de vestir, y el creciente interés del consumidor por productos nacionales a precios más bajos.es_ES
dc.format.extent114 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2015es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectINDUSTRIA TEXTILes_ES
dc.subjectCALIDAD DEL PRODUCTOes_ES
dc.subjectCONTROL DE PRODUCCIÓNes_ES
dc.subjectLATACUNGA-ECUADORes_ES
dc.titlePlan de mejoramiento de la empresa Didi store, ubicada en la ciudad de Latacunga, Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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