Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10681
Tipo de material : bachelorThesis
Título : Rendimiento de la educación en el Ecuador
Autor : Lucero Obando, María Fernanda
Tutor : Meneses Bucheli, Karla Jimena
Palabras clave : DESARROLLO ECONÓMICO-SOCIAL;MERCADO DE TRABAJO;INGRESOS;CALIDAD DE LA EDUCACIÓN
Fecha de publicación : 2019
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2019
Citación : Lucero Obando, M. F. (2019). Rendimiento de la educación en el Ecuador (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : La relación entre educación e ingresos, establecida por la teoría del capital humano, propone tratar la educación como uno de los principales determinantes del nivel de ingresos de los individuos...
Descripción : The relationship between education and income, established by the theory of human capital, proposes treating education as one of the main determinants of the income level of individuals. However, although the theory confirms that education offers an advantage to obtain higher income, hypotheses that point to diminishing returns in education are discussed starting in the 21st century. In this context, the present study analyzes the empirical relationship between wage earners income and levels of education, as well as the evolution of educational return for the 2007-2017 period in Ecuador. For its demonstration, cross-sectional models were used for each year, using data from the ENEMDU based on the Mincer equation, estimated using the sample design application. In this scenario, the results confirm the advantage that education offers in obtaining income, however, it is concluded that this advantage presents a decreasing behavior.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10681
Aparece en las colecciones: Economía

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TEC-2019-03.pdf657,69 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons