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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorAguirre Idrovo, Renzo Xavier-
dc.creatorRedín Mideros, Pablo Sebastián-
dc.date.accessioned2015-06-10T02:06:37Z-
dc.date.available2015-06-10T02:06:37Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationRedín Mideros, P. S. (2012). Plan de negocios para la comercialización de salsas picantes a base de ajíes orgánicos ecuatorianos en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIC-2012-31-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1059-
dc.descriptionThe company AJICERO GOURMET will focus on marketing and design new chili sauces, having as main objective, meeting the needs of consumers in the target market, using research tools and strategies. To achieve a competitive advantage, it is necessary to prepare the actions before they start, so apply a differentiation strategy, which will place greater emphasis on market research, product engineering and marketing. Chili sauces have a high acceptance in the Ecuadorian market, as there is the habit of accompanying the food with them, which is why according to social and cultural factor, we propose a different option, exceeding consumer expectations in quality, variety, taste, price, innovation and image. To enter the market, initially, in the Metropolitan District of Quito, AJICERO GOURMET, made the formulation of three types of sauces, the development will be delegated to a factory in this way to focus the company's efforts in marketing. With the completion of this phase will start a new process of research, both market and product, to generate new ways to meet the target market and aim to meet equally to niches in the market, thus achieving the full potential of loyalty in the consumer market.en
dc.description.abstractLa compañía AJICERO GOURMET se enfocará en la comercialización y formulación de salsas de ají ecuatoriano, teniendo como objetivo fundamental, el satisfacer las necesidades de los consumidores pertenecientes al mercado objetivo, aplicando instrumentos de investigación y estrategias...es_ES
dc.format.extent131 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2012es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectMARKETINGes_ES
dc.subjectADMINISTRACIÓNes_ES
dc.subjectCOMERCIALIZACIÓNes_ES
dc.subjectMERCADOes_ES
dc.titlePlan de negocios para la comercialización de salsas picantes a base de ajíes orgánicos ecuatorianos en la ciudad de Quitoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería Comercial

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