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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la comercialización de salsas picantes a base de ajíes orgánicos ecuatorianos en la ciudad de Quito
Autor : Redín Mideros, Pablo Sebastián
Tutor : Aguirre Idrovo, Renzo Xavier
Palabras clave : MARKETING;ADMINISTRACIÓN;COMERCIALIZACIÓN;MERCADO
Fecha de publicación : 2012
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2012
Citación : Redín Mideros, P. S. (2012). Plan de negocios para la comercialización de salsas picantes a base de ajíes orgánicos ecuatorianos en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : La compañía AJICERO GOURMET se enfocará en la comercialización y formulación de salsas de ají ecuatoriano, teniendo como objetivo fundamental, el satisfacer las necesidades de los consumidores pertenecientes al mercado objetivo, aplicando instrumentos de investigación y estrategias...
Descripción : The company AJICERO GOURMET will focus on marketing and design new chili sauces, having as main objective, meeting the needs of consumers in the target market, using research tools and strategies. To achieve a competitive advantage, it is necessary to prepare the actions before they start, so apply a differentiation strategy, which will place greater emphasis on market research, product engineering and marketing. Chili sauces have a high acceptance in the Ecuadorian market, as there is the habit of accompanying the food with them, which is why according to social and cultural factor, we propose a different option, exceeding consumer expectations in quality, variety, taste, price, innovation and image. To enter the market, initially, in the Metropolitan District of Quito, AJICERO GOURMET, made the formulation of three types of sauces, the development will be delegated to a factory in this way to focus the company's efforts in marketing. With the completion of this phase will start a new process of research, both market and product, to generate new ways to meet the target market and aim to meet equally to niches in the market, thus achieving the full potential of loyalty in the consumer market.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1059
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