Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10540
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Bermeo Zumárraga, María Isabel | - |
dc.creator | Rivera Toro, Lissett Antonella | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-21T17:43:06Z | - |
dc.date.available | 2019-03-21T17:43:06Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Rivera Torp, L. A. (2019). Potenciación del área socio afectiva por medio del aprendizaje basado en proyectos, en niños de 4 a 5 años, durante el periodo escolar 2017-2018, en la escuela Jasón Miller (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito. | es_ES |
dc.identifier.other | UDLA-EC-TLEP-2019-08 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10540 | - |
dc.description | The present research has as its title: Potentiation of the socio affective area through project-based learning, in children from 4 to 5 years old, during the school period 2017-2018, at the Jason Miller School. Its objective is to determine how the A.B.P. method can enhance the socio-affective area in children. For which a qualitative methodological approach has been selected regarding the collection and analysis of information. Starting from the establishment of which socio affective abilities the children of the institution have, a proposal was designed as a solution to the problem by means of implementing the methodology of learning by projects. It was identified what benefits result from it; such as conflict resolution, identification of one's own emotions and others, empowerment of positive social skills and adaptation of oral strategies with peers. It is proposed to develop a didactic guide based on the A.B.P. methodology, which establishes the objectives for a range of children from 4 to 5 years old and demonstrates how to carry out an adequate planning and diverse bibliographic material available to encourage the in-depth study of the method. | en |
dc.description.abstract | La presente investigación lleva como título: Potenciación del área socio afectiva por medio del aprendizaje basado en proyectos, en niños de 4 a 5 años, durante el periodo escolar 2017/2018, en la escuela Jasón Miller... | es_ES |
dc.format.extent | 88 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Quito: Universidad de las Américas, 2019 | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | METODOLOGÍA EDUCATIVA | es_ES |
dc.subject | ESTIMULACIÓN TEMPRANA | es_ES |
dc.subject | ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE | es_ES |
dc.subject | DESARROLLO SOCIOAFECTIVO | es_ES |
dc.title | Potenciación del área socio afectiva por medio del aprendizaje basado en proyectos, en niños de 4 a 5 años, durante el periodo escolar 2017-2018, en la escuela Jasón Miller | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Aparece en las colecciones: | Licenciatura en Educación Inicial |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
UDLA-EC-TLEP-2019-08.pdf | 4,49 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons