Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10536
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorTorres Anangonó, Lucía Jannet-
dc.creatorAndrade Coronel, Gissel Estefanía-
dc.date.accessioned2019-03-21T17:37:07Z-
dc.date.available2019-03-21T17:37:07Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationAndrade Coronel, G. E. (2019). Habilidades sociales básicas y la convivencia en niños de 4-5 años de una institución privada y pública del sector norte de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TLEP-2019-03-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10536-
dc.descriptionThe present work concerning basic social abilities and the cohabitation of children, ages 4 to 5, has the objective of determining how the development of basic social abilities constitutes an alternative for the improvement of the cohabitation of this age group in the institutions in the city of Quito. The methodology consists of a qualitative focus, a descriptive level with field investigation, and a bibliography. The population under observation consists of 31 people including 20 children, 9 teachers, and 2 authorities from 2 educative centers. To obtain the data, various tools were used, such as interviews of the directors of educational centers and rating scales for the children and the student interviews. Upon obtaining the data the conclusion reached is that the basic social abilities constitute an alternative for the development of the cohabitation of children, ages 4 to 5, because through these abilities it is possible to create new foundations for healthy and positive relationships among them, since we are constantly interacting socially and even more so children in this age range; by the same token the data points to an improvement in the intellectual and cognitive development of the same group.en
dc.description.abstractEl presente trabajo sobre habilidades sociales básicas y la convivencia en niños de 4,5 años, tiene como objetivo determinar de qué manera el desarrollo de habilidades sociales básicas constituye una alternativa para el mejoramiento de la convivencia...es_ES
dc.format.extent131 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectHABILIDADES SOCIALESes_ES
dc.subjectESTIMULACIÓN TEMPRANAes_ES
dc.subjectDESARROLLO DEL NIÑOes_ES
dc.titleHabilidades sociales básicas y la convivencia en niños de 4-5 años de una institución privada y pública del sector norte de Quitoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Educación Inicial

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TLEP-2019-03.pdf4,56 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir
UDLA-EC-TLEP-2019-03-T.2.pdf136,69 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons