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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorCamacho Arteta, Antonio Nicolás-
dc.creatorParedes Herrera, Francisco Marcelo-
dc.date.accessioned2019-02-05T17:38:11Z-
dc.date.available2019-02-05T17:38:11Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationParedes Herrera, F. M. (2018). Proyecto de cambio en la cadena de valor para el cultivo, industrialización y comercialización del cacao fino y de aroma, en una pequeña empresa de la zona del noroccidente de la provincia de Pichincha (Tesis de maestría). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TMAED-2018-14-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10454-
dc.descriptionThe Value Chain model formulated by (Porter, 2015) defines that the margin or benefit of a product is the difference between the total costs of producing it and the price that the customer is willing to pay for said product. In this context, the margin of a product can be increased in two ways: Reducing the total costs of producing it and Adding commercial value to the product. In the case of cocoa, it is possible to interact on these two components by reducing the costs of the crop and increasing the commercial value of the cocoa bean, transforming it industrially. To estimate the new cost structure that would be obtained with the implementation of the Project of Change in the Cocoa Value Chain, it is necessary to define the current production costs of the cocoa crop, analyze them and propose the changes that are feasible to implement with the implementation of the Change Project in the Cocoa Value Chain. To establish the feasibility of increasing the commercial value of fermented and dried cocoa beans through industrial processing, the transformation process that the fermented and dry cocoa bean undergoes into chocolate will be defined. Defined the process and selected the products that will drive the increase of the commercial value will be formulated the project to elaborate them.en
dc.description.abstractEl modelo de Cadena de Valor formulado por “Porter, 2015” define que el margen o beneficio de un producto, es la diferencia entre los costos totales de producirlo y el precio que el cliente está dispuesto a pagar por dicho producto...es_ES
dc.format.extent163 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2018es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectADMINISTRACIÓN DE PROYECTOSes_ES
dc.subjectPROCESO ADMINISTRATIVOes_ES
dc.subjectPROCESO DE PRODUCCIÓNes_ES
dc.subjectPRODUCCIÓN INDUSTRIALes_ES
dc.subjectCACAOes_ES
dc.titleProyecto de cambio en la cadena de valor para el cultivo, industrialización y comercialización del cacao fino y de aroma, en una pequeña empresa de la zona del noroccidente de la provincia de Pichinchaes_ES
dc.typemasterThesises_ES
Aparece en las colecciones: Maestría en Administración de Empresas Mención Dirección Estratégica de Proyectos

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