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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la creación de un modelo de comercialización de listones y tableros de bambú en la ciudad de Quito
Autor : Ortega Torres, Tatiana Maritza
Tutor : Pavón Rosero, Luis Eduardo
Palabras clave : DISEÑO DE INTERIORES;PISOS FLOTANTES;BAMBÚ
Fecha de publicación : 2018
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2018
Citación : Ortega Torres, T. M. (2018).Plan de negocios para la creación de un modelo de comercialización de listones y tableros de bambú en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El presente Plan de Negocios para la creación de un modelo de comercialización de tableros y listones de bambú en la ciudad de Quito, es fruto del análisis de la industria y del cliente que se realizó; a raíz de lo cual, se identificó la necesidad del potencial cliente “i.e., personas naturales y jurídicas dedicadas a la construcción, remodelación, decoración de interiores y exteriores y familias en general” que buscan opciones constructivas y de remodelación vanguardistas pero, a la vez, con un toque de calidez y, sobre todo, con una evidente preferencia por todo aquello relacionado con la naturaleza...
Descripción : The following Business Plan for the developing of a commercialization model for bamboo boards and slats in Quito, is the product of an analysis about the industry and the client, thanks to which the necessity of the potential client was identified, (i.e., natural and legal entities dedicated to construction, remodeling, interior and exterior decoration and families in general). They search for constructive and avant-garde remodeling options but, at the same time, with a touch of warmth and, above all, with a clear preference to everything related with nature. For this reason, with the objective of generating interest for the buying of these products, strategies are described that will not only satisfy the markets initial demand, but also will offer the client a product that, among its main characteristics, which differentiate it from its similar and constitute its added value, can be mentioned: being products that come from a resistant vegetable, flexible, lasting as bamboo is and in this way decreasing the indiscriminate felling of wood, being products that follow the quality requirements of the industry and at reasonable prices according to the market, all of which will allow a great differentiation from the competence.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10310
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